Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Całkowicie elektryczny Ford E-Transit ze Złotą Nagrodą Euro NCAP za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

W pełni elektryczny¹ Ford E-Transit wyposażony w kompleksowy pakiet systemów wspomagania kierowcy otrzymał Złotą Nagrodę w kategorii samochodów dostawczych od najbardziej znanego niezależnego instytutu ds. bezpieczeństwa pojazdów w Europie, Euro NCAP.

  • Całkowicie elektryczny Ford E-Transit otrzymał Złotą Nagrodę od niezależnego instytutu ds. bezpieczeństwa pojazdów, Euro NCAP. Wyróżnienie przyznano za pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.
  • E-Transit dołączył tym samym do Transita napędzanego silnikiem Diesla, który także został wyróżniony tą nagrodą. Co istotne, to jedyne dwa dwutonowe pojazdy ze Złotą Nagrodą Euro NCAP. W segmencie jednotonowych samochodów Złotą Nagrodą może pochwalić się natomiast Transit Custom.
  • Kompleksowy pakiet technologii może pomóc zminimalizować zmęczenie u kierowcy podczas wielu godzin spędzonych w kabinie samochodu. Przyczynia się też do skrócenia przestojów, czasu napraw oraz kosztów ubezpieczenia samochodu.

Nagroda jest wynikiem analizy technologii, w tym autonomicznego hamowania awaryjnego podczas zbliżania się do innych pojazdów, rowerzystów i pieszych, a także technologii utrzymywania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych i systemów monitorowania pasażerów.

Złota Nagroda dla E-Transita oznacza, że Ford ma teraz jedyne dwa samochody dostawcze o ładowności do 2 ton na rynku, które otrzymały to wyróżnienie. W grudniu 2020 r. nagrodzono bowiem Transita napędzanego silnikiem Diesla.

– Euro NCAP to synonim bezpieczeństwa pojazdów. Przyznanie Złotej Nagrody przez tę organizację także E-Transitowi jest świadectwem zaangażowania Forda w bezpieczeństwo klientów użytkujących całą gamę pojazdów dostawczych – powiedział Stuart Southgate, dyrektor ds. inżynierii bezpieczeństwa w Ford of Europe. – Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w E-Transicie pomagają mu spokojnie podróżować z uwzględnieniem bezpieczeństwa innych użytkowników dróg, ale także wspierać przedsiębiorców, którzy chcą maksymalizować dyspozycyjność samochodów przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów ubezpieczenia i napraw powypadkowych.

E-Transit oferuje wiele technologii wspierających kierowcę, w tym system ochrony przed kolizjami z wykrywaniem pieszych2, inteligentny tempomat adaptacyjny z rozpoznawaniem znaków drogowych2, system monitorowania martwego pola z ostrzeganiem i wspomaganiem zmiany pasa ruchu2 czy system aktywnego wspomagania kierującego podczas jazdy w dużym natężeniu ruchu z kamerą 360 stopni i asystentem cofania2.

Euro NCAP wykonało symulacje, które przetestowały działanie technologii ostrzegania i wspierania kierowcy podczas zbliżania się do zaparkowanych pojazdów czy też powolnego poruszania się, a także w sytuacji, gdy pojazd jadący z przodu gwałtownie hamuje. Testy obejmowały również reakcję na dziecko wbiegające na jezdnię oraz rowerzystów i pieszych pojawiających się na drodze3 – potencjalnie prawdopodobne scenariusze w środowiskach miejskich. Ford przewiduje, że większość E-Transitów będzie używana właśnie w takich warunkach.

Złota Nagroda dla E-Transita potwierdza wiodącą rolę Forda w dziedzinie technologii bezpieczeństwa samochodów dostawczych. Transit Custom jest bowiem również zdobywcą Złotej Nagrody, dzięki czemu Ford jest jedynym producentem samochodów dostawczych z tym wyróżnieniem zarówno w segmencie pojazdów 1-tonowych, 2-tonowych, jak i całkowicie elektrycznych.

Firma prowadzi już pilotażowe testy E-Transitów w typowej, codziennej eksploatacji z wybranymi klientami w całej Europie. Dostawy seryjnie produkowanych samochodów do klientów rozpoczną się wiosną 2022 roku.

# # #

¹ Oficjalnie homologowane dane dotyczące efektywności energetycznej zostaną opublikowane przed datą wprowadzenia do sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi rozporządzeń europejskich (EC) 715/2007 i (EU) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.

² Systemy wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale jej nie zastępują; tak jak i nie zastępują one oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo ich wsparcia należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia systemów można znaleźć w instrukcji obsługi.

³ Wszystkie testy zostały przeprowadzone w kontrolowanych warunkach przez odpowiednich specjalistów ds. bezpieczeństwa.